A tavasz beköszöntével nem csak a jó idő, de a tavaszi fáradság is elér minket: állandó kimerültséget, folyamatos álmosságot és koncentrációs zavart észlelhetünk magunkon. Ezen az egészséges életmód sokat segíthet, de ha mégsem érezzük a változást, érdemes elvégeztetni egy laborvizsgálatot, mert ennek hátterében vitaminhiány és egyéb betegség is állhat!

A helytelen táplálkozás és a stresszes munkanapok sajnos betegségek kialakulásához vezethetnek, és ahogyan az közismert, az egészséges élet nem jelent egyet az állandó vitaminfogyasztással. A kutatások azt mutatják, hogy az emberek egyre inkább szeretnének egészséges életmódot élni, de nem biztosak abban, hogy mire is kell összpontosítaniuk. Ráadásul a saját magukra fordított idővel is folyamatosan küzdenek, nehezen illesztenek be egy-egy új tevékenységet a zsúfolt mindennapokba.

A krónikus betegségek megelőzése, prevenciója sokkal egyszerűbb, könnyebb feladat, mint a már kialakult egészségügyi problémák kezelése. Az egészséges életmód segíthet megakadályozni a betegségek kialakulását, az egyik leghatékonyabb megelőzésnek tekinthető!

Mire érdemes odafigyelni, ha szeretnénk változtatni?

  • megfelelő táplálkozás változatos és minőségi ételekkel,
  • fogyasszunk elegendő mennyiségű folyadékot, lehetőleg vizet,
  • illesszük be a mindennapjainkba a rendszeres testmozgást,
  • fordítsunk figyelmet az elegendő pihenés és nyugalom megteremtésére.

 

Figyelj oda magadra – más nem teszi meg helyetted!

A helyes táplálkozás képzi az egyik legfontosabb alappillérét az egészséges életmódnak. Az étrend változatossága (gyümölcs, zöldség, gabonák, magvak, különböző húsok és halak) mellett a természetességre is kiemelt figyelmet kell fordítani. Érdemes fokozatosan csökkenteni a cukor és a telített zsírsavak bevitelét, helyette rostban gazdag ételeket fogyasszunk és próbáljuk meg az édességet gyümölcsökkel helyettesíteni.

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás is a része. A szervezetünknek szüksége van megfelelő, bőséges mennyiségű folyadékbevitelre a vérkeringés biztosításához, a vérnyomás szabályozásához, valamint a tápanyagok felszívódásához és a szervezet állandó, belső hőmérsékletének biztosításához. Egy felnőttnek az átlagos napi vízfelvétele 2-3 liter, lehetőség szerint a folyadékbevitel alapját a tiszta víz, ásványvíz biztosítsa.

 

Rendszeres testmozgásnak rengeteg jótékony hatása van: az ellenálló képességünk és teherbírásunk is fokozatosan nő és javul. Ráadásul olyan jó irányba befolyásolja szervezetünket, hogy a mozgatórendszerünk a terhelés hatására fejlődni, gyarapodni, erősödni kezd, az emésztés felgyorsul, a felesleges zsírok elégnek. A mozgás nyugtató hatással van az idegrendszerünkre, így a mindennapi élettel felhalmozódó stressz kezelésében is segítséget nyújt. Lényeges megjegyezni, hogy a fokozatosság elve itt is nagyon fontos! Nem kell elsőre 6-8 km-t lefutni, elegendő a mindennapi rutinba beépíteni egy kis változást: lépcsőt használni a lift helyett vagy hazafelé 1-2 megállóval korábban leszállni a buszról.

 

Próbálj meg lazítani!

A modern kor emberének meg kell tanulnia lazítani! A magánéletben, a munkahelyen folyamatos stressznek vagyunk kitéve, nagyok az elvárások, amiknek szeretnénk megfelelni! Sajnos sokan a munkahelyükről kilépve, otthonukba hazatérve sem szabadulnak meg ettől az egészséget veszélyeztető állapottól. Ha folyamatosan stressz ér, a problémamegoldó képesség csökken, a feszültség nő, ez pedig nem segít megszabadulni problémáktól.

Szervezetünknek nagy szüksége van fizikai és lelki regenerálódásra és pihenésre, hogy erőt gyűjtsön, hosszútávon javuljon az energiaszintünk. Amennyiben nem figyelünk oda és túlhajszoljuk magunkat, akkor előbb utóbb jelentkeznek ennek a negatív hatásai, hosszabb távon pedig különböző betegségek kialakulásához is vezethet.

Meg kell tanulni elfelejteni a gondokat, legalább addig, amíg szervezetünk regenerálódik, hogy friss erővel kezdhessük a holnapot!

A fenti problémák kezelésére sok szakember áll rendelkezésre, de ők is csak akkor tudnak pontos diagnózist, anamnézist felállítani, ha megfelelő diagnosztikai eredmények állnak rendelkezésükre. Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni szerveztünk állapotát, nem csak a külsőségekre koncentrálva.

“A ma vizsgálata a holnap biztonsága” , segítünk feltérképezni (monitorozni) tested állapotát további információkért, időpontfoglalásért kattints ide!